Dasar Bayaran Balik

Ketahui tentang dasar bayaran balik Travelution Holidays, termasuk kelayakan, garis masa dan syarat penting untuk pembatalan, perubahan dan perkhidmatan yang tidak digunakan.

Dasar Bayaran Balik

Dengan membuat tempahan atau pembelian dengan Travelution Holidays, pelanggan dianggap telah membaca dan menerima Terma & Syarat

Permintaan untuk pembatalan dan bayaran balik mesti dibuat terus kepada Cuti Travelution oleh orang yang membuat tempahan. Atas sebab keselamatan, kami tidak boleh melayan permintaan pihak ketiga.

Memahami Polisi Bayaran Balik Kami

Polisi pembatalan dan bayaran balik Travelution Holidays adalah mengikut terma dan syarat pembekal kami. Harap maklum bahawa produk atau perkhidmatan tertentu tidak boleh dikembalikan, tidak boleh ditukar atau tidak boleh dipindah milik selepas pembelian. Ini termasuk, tetapi tidak terhad kepada:

  • Tiket penerbangan promosi atau terhad, pelayaran, hotel, dsb.
  • Tambahan syarikat penerbangan seperti tempat duduk, makanan, lebihan bagasi, dsb.
  • Tiket masuk
  • Tiket taman tema
  • Baucar makan
  • baucar hotel
  • Tiket pengangkutan (bas, kereta api, dll.)
  • Tiket konsert
  • kad SIM
  • Pas Perjalanan
  • Insurans perjalanan selepas dimulakan
  • Tidak hadir dalam penerbangan, hotel, pelayaran, dsb.

Sila pastikan anda mengetahui terma dan syarat sebelum membuat tempahan atau pembelian. Kami mengesyorkan pengembara untuk mempertimbangkan untuk membeli insurans perjalanan untuk melindungi daripada polisi yang tidak boleh dibayar balik.

Polisi Perubahan Club Med

Perubahan yang dibuat lebih daripada 60 hari sebelum berlepas yang dijadualkan:

Pemberitahuan bertulis mesti diberikan oleh individu yang membuat tempahan.

Perubahan, seperti pertukaran nama, pertukaran destinasi atau pertukaran tarikh, akan dikenakan caj pentadbiran sebanyak MYR200 setiap tetamu jika tempahan baharu mempunyai nilai yang lebih rendah daripada tempahan asal.

Perubahan adalah tertakluk kepada ketersediaan di Resort dan, dalam kes Pakej Udara/Feri/Jurulatih/Kereta api percutian Club Med, adalah bergantung kepada ketersediaan tiket Udara/Feri/Jurulatih/Kereta api.

Dalam kes di mana tiket Udara/Feri/Jurulatih/Kereta api telah dikeluarkan, caj pindaan atau pembatalan akan dikenakan (rujuk Syarikat Penerbangan dan Pengangkutan Pengangkutan Lain).

Jika tempahan baharu mempunyai nilai yang lebih rendah daripada tempahan asal, perbezaan harga tidak akan dikembalikan. Jika tempahan baharu mempunyai nilai yang lebih tinggi, tetamu perlu membayar harga baharu dan sebarang perbezaan harga yang lain.

Dalam semua kes, perubahan hanya akan disahkan apabila kami menerima pembayaran semua caj yang terhasil dan kenaikan kos percutian Club Med pada masa permintaan perubahan anda.

Perubahan yang dibuat dalam masa 60 hari dari tarikh berlepas yang dijadualkan:

Perubahan akan dianggap sebagai pembatalan penuh pengaturan asal yang anda buat, dan caj pembatalan akan dikenakan.

Pengecualian untuk kadar yang tidak boleh dikembalikan: Tiada perubahan atau pembatalan dibenarkan. Perubahan/pembatalan akan dianggap sebagai pembatalan penuh pengaturan asal yang dibuat oleh anda.

Polisi Pembatalan Club Med

. Polisi pembatalan Club Med adalah terpakai untuk tempahan yang dibuat di Malaysia. Polisi untuk tempahan yang dibuat di negara lain mungkin berbeza daripada yang digariskan di bawah.

Pemberitahuan bertulis diperlukan untuk memulakan proses pembatalan. Tarikh penerimaan notis pembatalan adalah hari apabila yuran pembatalan akan dikenakan. Anda bertanggungjawab untuk membayar caj pembatalan yang berkaitan bagi setiap orang untuk penginapan Club Med seperti berikut:

Pemberitahuan Penalti
60 hari atau lebih sebelum berlepas
Deposit
59 hingga 31 hari sebelum berlepas
50% daripada Kos
30 hingga 15 hari sebelum berlepas
70% daripada Kos
15 hingga 0 Hari
100% daripada Kos
Tidak Menunjukkan
100% daripada Kos

Dalam kes Pakej Udara/Feri/Jurulatih/Kereta api percutian Club Med di mana tiket telah dikeluarkan, caj pindaan atau pembatalan tiket akan dikenakan (rujuk Syarikat Penerbangan dan Pengangkutan Pengangkutan Lain).

Club Med berhak untuk membatalkan mana-mana tiket Udara/Feri/Jurulatih/Kereta api yang dipegang bagi pihak anda dan tetamu anda dengan yuran pembatalan 100%.

Pengecualian untuk harga Club Med yang tidak boleh dikembalikan: Tiada perubahan atau pembatalan dibenarkan. Perubahan/pembatalan akan dianggap sebagai pembatalan penuh pengaturan asal yang dibuat.

Bayaran Balik

Bayaran balik boleh dalam bentuk nota kredit atau wang tunai, bergantung kepada pembekal. Bayaran balik tunai akan dibuat dalam cara pembayaran yang sama selepas ditolak caj pembatalan, yuran pentadbiran, kos hadiah atau baucar, yuran pedagang kad kredit dan/atau caj bank. Contohnya, jika pembayaran dibuat menggunakan kad kredit, bayaran balik akan dikreditkan ke kad yang sama. Sila ambil perhatian bahawa pembekal mungkin mengambil masa sehingga 6 bulan untuk memproses bayaran balik.

Yuran pentadbiran Travelution Holidays sebanyak MYR150 setiap orang akan dikenakan untuk memproses bayaran balik.

Daftar untuk tip perjalanan

Langgan surat berita kami untuk tip perjalanan, dan tawaran istimewa khas untuk anda. Tingkatkan pengalaman percutian anda dengan panduan daripada pakar kami.

Borang Langganan